
Numărul de mici comercianţi din România este în scădere, nu în creştere. Cornershop-urile dispar din ce în ce mai mult, durata lor de viaţa lor este din ce în ce mai mică, a declarat Velin Ganev, CEO Danubius în cadrul conferinţei ZF Retail Summit 2025.
”Există un fenomen care trebuie să ne îngrijoreze. Numărul de comercianţi din România nu este în creştere, ci în scădere. Retailul suferă la un nivel micro. Noi am construit un ecosistem în care încercăm să ajutăm companiile mici şi foarte mici să câştige nu neapărat din produsele pe care ei le vând în mod tradiţional, ci prin produse care nu s-au gândit că le pot aduce venitori suplimentare. De exemplu, niciun comerciant nu s-a gândit până acum că poate să câştige bani din încasarea de facturi la utilităţi”.
Velin Ganev a spus că numărul de comercianţi care folosesc case de marcat este undeva la 400-430.000 de unităţi unice, companii propriu-zise. Comparativ, în Bulgaria sunt 320.000. ”Numărul din România este extraordinar de mic. Am observat în 2021-2022 încă un fenomen foarte îngrijorător. Dacă până ieri comercianţii aveau 3-4-5 zone de casierie, în acest moment s-au redus semnificativ la una, două maxim. Asta înseamnă că există o restrângere a pieţii, nu neapărat o extindere a ei. Brandurile mari sau companiile mari, retailerii mari într-adevăr se extind, îşi extind activităţile. Dar ei sunt doar o parte din piaţă. Cei mici, cornershop-urile, dispar din ce în ce mai mult. Durata lor de viaţa lor este din ce în ce mai mică”. Citește Întreg Articolul